Nyt spændende samarbejde

I skoleåret starter Langelands Efterskole et spændende samarbejde med Shores Langeland, Langeland Museum og stoleproducenten Wehlers.

Projektet, der er skabt i samarbejde med SHORES’ fokus på rekreativ brug af kysten på Langeland, Wehlers’ bæredygtige designfilosofi og Langeland Efterskoles fokus på at arbejde aktivt med Verdensmålene, tager fat i den presserende problema:k med plastikforurening i havet. Eleverne fra Langeland Efterskole vil deltage aktivt i hele processen, fra indsamling af plastik og spøgelsesnet langs kysterne til design og produktion af møbler. Dette ikke blot giver dem en praktisk forståelse af bæredyg:g produktion og design, men også en forståelse for påvirkningen af- og forbindelse til deres naturlige omgivelser.

De færdige designmøbler, der vil inkludere stole, borde og bænke, vil forblive en del af efterskolens miljø og tjene som en kilde til inspiration og læring for kommende elever. Når møblerne bliver beskadiget eller skal udskiftes, vil de blive returneret til Wehlers, der vil genanvende materialerne og skabe nye møbler af høj kvalitet.

Som en del af dette ambitiøse projekt vil eleverne også have mulighed for at besøge fabrikken, hvor plastikaffald bliver omdannet til brugbare materialer til blandt andet møbeldesign. Dette vil give dem en førstehåndsoplevelse af, hvordan innovation og teknologi kan spille en afgørende rolle i at løse globale miljøudfordringer.