LEDER DU EFTER EN FILMEFTERSKOLE I NÆRHEDEN AF FYN?
SÅ ER LANGELANDS EFTERSKOLES FILMLINJE NOGET FOR DIG!

Film er meget mere end teknik og store kameraer. Film handler om at fortælle historier. Om at skabe spændende, rørende og uforglemmelige øjeblikke – og vække dem til live gennem skarp planlægning, lyd, lys, skuespil og klipning. På vores filmlinje kommer du hele vejen rundt, og du vil både arbejde foran og bagved kameraet.
Drømmer du om at se din film på det store lærred? På Langelands film efterskole har vi vores helt egen biograf – og hvem ved, måske er det din film, vi skal se, næste gang vi synker ned i de røde sæder?

LIGHTS, CAMERA, ACTION!

Film er en af de kunstformer, der vil allermest. Som elev på filmlinjen kommer du både til at prøve kræfter med manuskriptforfatning, instruktion, skuespil, kameraføring, lyddesign, klipning og meget mere.

Det er selvfølgelig ikke sikkert, at du brænder for det hele. Måske vil du skrive levende manuskripter sprængfyldt med skæve karakterer og plottwists – eller måske vil du allerhelst have kameraet i hånden og være med lige der, hvor filmen bliver til.

På vores film efterskole er forskellighed kun en styrke, og du får rigeligt med albuerum til at fordybe dig i den del af filmproduktion, som du elsker – bare du også er klar til prøve noget nyt undervejs.

BLIV EN DEL AF EN KREATIV FILM EFTERSKOLE

Efterskolens filmstudie er ofte præget af hektisk stemning og kreativ summen. Her vender vi vores vilde idéer, fordyber os i klipning og effekter, hopper ind foran vores greenscreen eller planlægger, hvad, hvor og hvordan vi skal filme næste gang.

Vi har ofte ét ben ude af døren, vi tager på ture for at spotte de bedste locations og fotografere, desuden deltager vi i arrangementer uden for huset. Vi har også tradition for at deltage i Dolly Awards, som er en prisuddeling for efterskoler landet over – glæd dig til ægte Oscar-stemning og til at møde andre filmglade unge fra landets efterskoler.

DOKUMENTARFILM, ANIMATION OG KORTFILM
– HVAD VIL DU GERNE SKABE?

Som elev på vores film efterskole får du travlt. Der er nemlig meget, du skal lære og meget teknik at holde styr på.

Derfor starter vi skoleåret med en række korte øvelser, der sikrer, at du lærer en masse om udstyr, software – og selvfølgelig, samarbejde. Efterhånden som du og dine klassekammerater får styr på det grundlæggende, bliver undervisningen mere fri, så du vælge retningen på dine projekter og slippe kreativiteten løs.

Vi glæder os sådan til at se, hvad du vil skabe! Vi arbejder typisk med dokumentarfilm og kortfilm – men der bliver også mulighed for at arbejde med alt fra stop-motion til podcasting. Som noget helt unikt arbejder vi også aktivt med lyddesign

BLIV ELEV PÅ VORES FILM EFTERSKOLE

OPDAG EN NY INTERESSE PÅ MEDIE- OG FILMLINJEN

Som elev på filmlinjen lærer du kimen af et håndværk. Du får lov til at arbejde med professionelt udstyr, processtyring og fordybe dig i noget, der faktisk kan være lidt svært. Måske opdager du en ny interesse som vil vare resten af livet – eller blive et springbræt til en fremtid i mediebranchen

Se film fra Langelands Efterskole her

– lyset i vores elevers øjne, når de opdager, at de kan mere, end de tror.