Efterskolernes Dag 2024

EFTERSKOLERNES DAG 2024 – DU ER INVITERET!

Har du et godt øje til Langelands Efterskole? Så kig forbi til Efterskolernes Dag søndag d. 29. september 2024 fra. kl. 13.00 til 17.00, når vi åbner døren til vores rummelige og kreative fællesskab. Her vil du få muligheden for at få en lille bid af efterskolelivet, og hvad du kan forvente dig af et år på Leskole.

DET SKER PÅ EFTERSKOLERNES DAG PÅ LANGELANDS EFTERSKOLE

Både du og dine forældre, bedsteforældre, søskende eller venner er naturligvis velkomne. På dagen kan du få et indtryk af, hvad det vil sige at gå på Langelands Efterskole, hvad vi laver i vores spændende linjefag, se vores skole og blive klogere på, hvad efterskolelivet byder på uden for skoletiden.

Du får selvfølgelig en rundvisning af vores nuværende elever, som kan fortælle dig om livet her på skolen – og de svarer gladeligt på dine mange spørgsmål.

Se skolen, mærk stemningen og kulturen – og mød alle ansatte og eleverne. Vi vil så gerne hilse på dig!

Dette års Efterskolernes Dag kræver ingen tilmelding, så tag gerne alle du kender med!

Har du ikke mulighed for at komme forbi denne dag, inviterer vi også indenfor på en lang række andre besøgsdage – både fysiske og virtuelle. Hold øje med nye besøgsdage her!

HØR OM VORES KREATIVE LINJEFAG

Er der en kreativ sjæl gemt i dig, vil du elske vores linjefag. Få et indblik i vores fem kreative linjer;

Scenekunst

Håndværk

Madværk

GODE RÅD TIL EFTERSKOLERNES DAG

INDEN DIT BESØG PÅ SKOLEN

Det kan være overvældende med mange indtryk og mennesker, når du kommer til Efterskolernes Dag. Derfor er det en god idé, at du på forhånd har gjort dig nogle tanker om, hvad du vil have ud af besøget på efterskolen.

Hvad er vigtigt for dig, når du skal vælge efterskole? Er det faciliteterne? Linjefagene? Skolens værdier? Hvad end, der er vigtigst for dig, så hav det in mente, så du husker at få prioriteret at få afklaret lige netop de ting, der er vigtige for dit valg.

VÆR NYSGERRIG OG ÅBEN

Efterskolernes Dag er en oplagt mulighed for at få mærket stemningen på skolen. Men et efterskoleophold handler mindst lige så meget om, hvordan det er at gå på skolen og de muligheder, skolen har. Vær derfor ikke bange for at stille alle de spørgsmål, du måtte have. Det gælder også til de nuværende elever, der om nogen kan fortælle om, hvordan det er at gå på Langelands Efterskole.

Gå på opdagelse på skolen og mærk efter i maven, om det føles rigtigt. Men husk at være åben, for mavefornemmelsen kan ofte blive påvirket af en smule nervøsitet, der er en helt naturlig del af at skulle starte på efterskole.

VI GLÆDER OS TIL AT SE DIG TIL EFTERSKOLERNES DAG!

Vi elsker spørgsmål, undren og nysgerrighed. Både fra vores elever, men også fra dig, der endnu ikke er helt afklaret med, hvad du skal i fremtiden.

Derfor glæder vi os enormt meget til at tage imod både dig og din familie til

Efterskolernes Dag 2024 den 29. september mellem 13 – 17

Adresse: Nørrebro 190, 5900 Rudkøbing

Vi ses i de smukke omgivelser på Langeland.