Værdigrundlag

LANGELANDS EFTERSKOLES VÆRDIGRUNDLAG

I et bredt fagligt spekter lader vi især kunst, musik, teater og film være vore skabende mødesteder. Her vil vi inspirere til udvikling af den enkelte elevs kvaliteter og evne til at udtrykke sig. Mødet mellem individ og fællesskab er centralt i efterskolelivet.
Derfor er ligeværdighed, demokratisk ånd og samtale de klare ledetråde i vort daglige liv med hinanden.

Vi tager udgangspunkt i den folkeoplysende og almendannende skoletradition. Med nærvær i de lokale og med bevidsthed om det globale, søger vi at udvikle vores skole. Vi udfordrer det hele menneske, således at den enkelte bliver funderet i sin krop, i sit følelsesliv samt i sin evne til at vurdere, beslutte og tage initiativ.

Således hviler skolen på den enkeltes villighed og mod til at udtrykke sig skabende og undersøgende i et forpligtet fællesskab. Et fællesskab der til gengæld skal være tryghedsskabende og rummeligt.

VI UDFORDRER DET KREATIVE I DIG!

Langelands Efterskole er en kreativ efterskole der tilbyder folkeskolens prøver i 9. og 10. klasse. Vores efterskole ligger på skønne Langeland – kun et kvarters kørsel fra Fyn. Her kan du udfolde dig, hvis du er vild med kreative fag som kunst, teater, musik eller film.

På musik- og teaterlinjerne kan du prøve kræfter med scenelivet. Filmlinjen forbereder dig på at skulle levere til de danske film-festivaller. Og kunstlinjen er for dig, der arbejder i farver og form.

Der er en særlig ånd på Langelands Efterskole. Alt emmer af kreativitet og liv, og vi har masser af plads til originalitet. Vi er hyper-ambitiøse på dine vegne, for du skal have et år, du aldrig glemmer. Et år der gør dig klar til ungdomsuddannelserne og slår tonen an til et godt liv.