HuskMitNavn på LE

En skole, der sprudler af energi!

På Langelands Efterskole tror vi på, at det, der giver livet værdi, er de sociale bånd, som vi knytter til hinanden. I vores spisesal finder du et dejligt værk af kunstneren HuskMitNavn.

HuskMitNavn har lavet kunstværket på baggrund af billeder af vores farvestrålende elever og sætningen “En skole med en mangfoldig elevgruppe, der sprudler af energi og som bidrager til et efterskoleliv, hvor vanetænkning og konformitet udfordres.”

Kunstværket fortæller historien om det ganske særlige, der sker, når man bliver en del af et fællesskab og et sammenhold. I kunstværkets øverste venstre hjørne findes et citat fra en af sangene fra Højskolesangbogen “Hver dag en ny dag”. Sangen rummer smukke refleksioner omkring åbenhed, at sætte grænser og vores forståelse af, hvad sandheden er.

“Hver dag en ny dag, hver dag en glæde, se dig omkring”. Vi bestemmer selv over vores egen historie, og hvilket aftryk, som vi gerne vil sætte i vores tid. Glæd dig til at se kunstværket og tænk så selv videre over både værket og digtet.

Kunstneren

HuskMitNavn (f. 1975) arbejder med street art, malerier, tegninger og grafik. HuskMitNavn har markeret sit navn både i Danmark og internationalt med sin kontroversielle, humoristiske og politiske kunst.

Hans karakteristiske figurer og kommentarer er spredt over hele Europa og dækker et bredt område fra graffiti i det offentlige rum, illustrationer til internationale magasiner og aviser til etablerede rammer som udstillinger på gallerier og museer. HuskMitNavn er repræsenteret på flere museer og samlinger som Aros og Statens Museum for Kunst.

I en meget personlig stil kommenterer han absurditeter, der giver “stof til eftertanke”, og netop derfor er HuskMitNavns kunst en vigtig del af den kunst, der allerede findes på Langelands Efterskole.