LEDER DU EFTER EN MUSIK EFTERSKOLE NÆR FYN?
– SÅ ER LANGELANDS EFTERSKOLE LIGE NOGET FOR DIG!

Banker dit hjerte i takt med trommerytmen i din yndlingssang, og kan du ikke lade være med at synge med, når radioen spiller? På vores musik efterskole bliver du en del af et ambitiøst band, som du kan dele scenen og musikglæden med.

Uanset om du spiller eller synger, er erfaren eller nybegynder er der plads til dig på vores efterskole med musik – det vigtigste er bare, at du brænder for musikken og har lyst til at lære, øve og spille i et kreativt fællesskab på en musikefterskole.

OPLEV MAGIEN PÅ MUSIKEFTERSKOLE

På vores efterskole med musik spiller vi i bands. Det betyder, al undervisning er fælles – selvfølgelig med udfordringer til den enkelte, så alle udvikler sig ud fra deres niveau. Der er også mulighed for eneundervisning gennem vores musikskoletilbud mod egenbetaling.

Musiklinjen har hjemme i musikefterskolens to musiklokaler, der ofte giver genlyd af glade toner og høj energi. Vi spiller mange forskellige genrer og forsøger at komme så vidt omkring som overhovedet muligt. Glæd dig til bl.a. at spille pop, rock, soul og reggae. Du kan selvfølgelig også være med til at præge undervisningen med dine ønsker og præferencer.

STÅ PÅ SCENEN

Musik skal deles med andre. Der sker noget magisk, når et band går på scenen og deler deres musik med et rigtigt, levende publikum. Det får du heldigvis masser af muligheder for at opleve, når du kommer med på turné og spiller for andre skoler og lokalmiljøet. Når hele skolen i slutningen af skoleåret samarbejder om den store forestilling, er det selvfølgelig også musiklinjen, der spiller for.

På musikefterskolen optræder vi løbende, når muligheden byder sig – for forældre og for de andre elever på skolen. Det bliver aldrig kedeligt, for det er aldrig det samme; vi spiller både indendørs og udendørs, med korarrangementer og akustisk. Og hver eneste gang du spiller for andre, lærer du en smule om dig selv, din sceneoptræden og dit musiske udtryk..

SANGSKRIVNING OG MUSIKINDSPILNING

Vi nøjes ikke kun med at spille musik på vores musikefterskole. I løbet af undervisningen vil du få en masse teoretisk viden om alt fra teknisk udstyr til genrekendetegn og rytmeteori.

Du vil også få mulighed for at gribe blyanten og prøve kræfter med sangskrivning, når vi deltager i Efterskolernes Sangskriverkonkurrence, ligesom du selvfølgelig også vil få en masse tid i skolens musikstudie, hvor vi indspiller vores egne sange.

BLIV ELEV PÅ VORES MUSIKEFTERSKOLE

Vi er hyper-ambitiøse på dine vegne, for du skal have et år på musikeftrskole, du aldrig glemmer. Et år der gør dig klar til ungdomsuddannelserne og slår tonen an til et godt liv.

Skolen har endnu få ledige pladser til de kommende skoleår.

MUSIK EFTERSKOLE PÅ LANGELAND

Som elev på musiklinjen på vores musikefterskole nær Fyn vil du opdage glæden ved at spille musik og være en del af et kreativt fællesskab, der lærer sammen, spiller sammen og optræder sammen. Samtidig vil du også blive bedre til dit instrument. Og måske vil linjefaget blive begyndelsen på en hobby, der varer hele livet. Hvis du drømmer om en karriere i musikbranchen, kan en musikefterskole også blive startskuddet på din fremtid.

og lyset i vores elevers øjne, når de opdager, at de kan mere, end de tror.

Faktisk vil vi gerne love dig, at du får et unikt efterskoleår fyldt med sammenhold, nærvær og kreativitet. At du bliver medbestemmende og bevidst om din rolle i fællesskabet og får lov at dyrke din passion på musikefterskole.

Og at vi sender dig ud i verden bevæbnet med ny viden, skaberglæde og mod til at være dig selv.