HER FÅR DU LOV! HER FÅR DU MULIGHEDER! HER FÅR DU CHANCEN!
LEDER DU EFTER EN KUNSTEFTERSKOLE I NÆRHEDEN AF FYN – SÅ ER LANGELANDS EFTERSKOLE “THE PLACE TO BE”!

EFTERSKOLE MED KUNST

Vi er en kreativ kunst efterskole, og vi elsker at arbejde med kunst! Vi arbejder både med klassiske discipliner som croquis – og nyere fænomener som Street Art. Du får en god, faglig indsigt i hver disciplin.

Vi kommer omkring alt indenfor tegne- og maleteknik, installationer, farvelære, komposition og formgivning med mere – du bliver dygtig!

På kunstlinjen eksperimenterer og leger vi, og dyrker overraskelser og tilfældigheder – du bliver modig!

Vi diskuterer kunst og design, og arbejder med kunsthistorie både praktisk og teoretisk – så du bliver også klog!

ARBEJDSOMRÅDER PÅ VORES ETFERSKOLE MED DESIGN

På den kreative kunstlinje på Langelands Efterskole arbejder vi blandt andet med street art, maleri, keramik, akvarel, design, kostumer, lamper, ure, tekstil tryk, film, foto, collage, tegning, skulptur.

Du kommer til at lære om farvelære, komposition, kunsthistorie, samtidskunst og digital kunst.

Når vi arbejder med kunst på efterskole, arbejder vi med genstande og materialer som kostumer, lamper, ure, tekstil tryk, hatte og malerier. Derudover vil du lære at bruge og stifte bekendtskab med akvarel, collage, foto og film i forbindelse med kunstens udformning.

UNDERVISNING PÅ KUNST EFTERSKOLE

Vi tegner enormt meget og laver mange skitser, så vi får trænet øjet. Du bliver mere opmærksom!

Vi udstiller og samarbejder med lokale og internationale kunstnere. Du bliver inspireret!

Du får også mulighed for at arbejde med dine egne ideer og projekter. Du får nye ideer!

Du bliver undervist af kompetente, dygtige – og lidt skøre og kreative lærere. Du bliver overrasket!

Du har adgang til fede kreative faciliteter – også udenfor undervisningstiden. Du får travlt!

BLIV ELEV PÅ KUNSTLINJEN

Der er en særlig ånd på Langelands Efterskole med kunst. Alt emmer af kreativitet og liv, og vi har masser af plads til originalitet.

EFTERSKOLE MED KUNST GIVER DIG MANGE MULIGHEDER

Vi har et levende værksted på vores efterskole med kunst, der altid er åben – også udenfor undervisningstiden. Så du har gode muligheder for at arbejde med dine egne projekter.

Kunstlinjen er meget synlig på skolen, og du kan være med til at udsmykke og sætte dit eget præg på skolen. Vi er også på inspirationsture til blandt andet BRANDTS i Odense. Vi har besøg af professionelle kunstnere som TEJN.

Når du har gået på vores efterskole med design, er du mere kvalificeret til i fremtiden at søge ind på:

• Designskolen
  • BGK
  • UHR – ungdomshøjskole KUNST
  • HTX Design (B-niveau)
  • HF Kunst
  • STX Billedkunst (B-niveau)
  • Grafisk design fx UC-syd
  • Billedskolen

Pensler i glas på efterskole med kunst

BLIV EN DEL AF FREMTIDEN GENNEM KUNST OG DESIGN

– lyset i vores elevers øjne, når de opdager, at de kan mere, end de tror.