Håndværk

HER SKABER VI! HER TÆNKER VI STORT og småt!
Leder du efter en håndværk efterskole? Så er Langelands Efterskole stedet for dig!

HÅNDVÆRK PÅ EFTERSKOLE

Det er fedt at kunne bruge hænderne! At skabe noget fra en spæd idé til et færdigt stykke tøj, en lampe, en stol eller give gamle sager nye udtryk, formål og liv.

På Langelands Efterskole med Håndværk som linjefag er der plads til dig og dine idéer – både de helt store projekter og de bittesmå. Vi nørder teknikker, eksperimenterer og udforsker design, materialer og redskaber.

KENDSKAB TIL MATERIALER OG VÆRKTØJ

I vores skønne værksted arbejder vi kreativt med mange forskellige slags værktøj og endnu flere materialer. Du får fingrene i blandt andet tekstiler, træ, garn, uld, papir og meget mere!

På vores håndværk efterskole arbejder undersøgende og udfolder materialernes potentiale. Vi slipper fantasien løs og giver gamle ting nye udtryk og formål. Vi syr og saver, farver, klipper, strikker, borer og broderer med omtanke for vores samfund og klode, og ALLE kan være med. Du skal bare have lyst til at bruge din fantasi, dine hænder og alverdens bæredygtige materialer.

UNDERVISNING PÅ HÅNDVÆRKLINJEN

Undervisningen rummer fælles såvel som individuelle projekter.

Du vil blive præsenteret for mange forskellige teknikker, og undervisningen veksler mellem bundne opgaver, hvor
vi dykker ned i fx plantefarvning, og tid, hvor du kan arbejde frit og få vejledning til netop din idé – du drømmer måske om at bygge en ny reol til værelset?

Så er Håndværk på vores design efterskole faget for dig!

BLIV ELEV PÅ HÅNDVÆRK EFTERSKOLE

GØR DET SELV

Det er fedt at kunne selv! Derfor går vi meget op i, at du skal tilegne dig viden og færdigheder, så du selv kan betjene både stiksav og symaskine, når du har haft Håndværk på Langelands Efterskole.

Du får fyldt rygsækken op med en god portion “flyt hjemmefra”-skills, så du ikke behøver ringe efter dine forældre næste gang, der er en hylde, der skal sættes op.

FLOW OG FORDYBELSE

Vi arbejder med at komme ud af hovedet og ned i hænderne – at opleve fordybelsen, der får resten af verden til at stå stille og giver hjernen ro.

Skydelader hvid baggrund ofte brugt på håndværk efterskole

KREATIVTET PÅ HÅNDVÆRK EFTERSKOLE

I Håndværk arbejder vi kreativt med visheden om, at gode ting tager tid.

Processen er mindst lige så vigtig som det færdige produkt, og vi udvikler os af de udfordringer og fejl, vi møder undervejs.

Vi træner hjernen i at tænke kreativt og i alternative løsninger – en måde at tænke på, der kan bruges langt ud over undervisningen.

Vi elsker at sprænge rammerne for, hvad der kan lade sig gøre. Og vi elsker succesoplevelser og

lyset i vores elevers øjne, når de opdager, at de kan mere, end de tror.